luni, 6 decembrie 2010

6 DECEMBRIE - Sfântul Nicolae

Bună tuturor. Înainte de toate, vreau să le urez un sincer și călduros „La Mulți Ani!!!” tuturor celor care poartă numele sfântului Nicolae.

Așa, bun, deci e 6 decembrie, fraților!!! Străzile sunt bântuite de o grămadă de Moși Nicolai, care mai de care mai sofisticat, mai funky(era unul în costum albastru...Slavă Domnului că n-am văzut moși portocalii...;)) ). Așa, în fine, a fost o atmosferă „de sărbătoare” și azi am primit cel mai frumos dar din partea moșului, m-am simțit de minune la școală(de obicei mă simt nașpa). A fost o bucurie enormă, ăsta da cadou!!! Thanks Moșule!

  

O nouă variantă de „Moș Niculăieș” originală, by Jacob. :))

P.S.: Șapca e a mea(bine, și servețelul :)) )(nu de alta, doar ca să mă laud :)) ).

Așa că, 6 decembrie, aș putea să o includ în categoria „Ooo, more than memories”...

...

Așa, să trec la subiectul propriu-zis, și anume : Sfântul Nicolae. Mă întreb acum, câți dintre noi știm ce semnifică această zi importantă?(în afară de „vine moșuuuuuul!!!”). Eu știu, și o să spun aici, pe scurt, în câteva idei.

Sfântul Nicolae, a fost un om îndrăgit de Dumnezeu(doar de aia îi sfânt). Pe Pământ, el a dus o viață nu prea bună(citiți pe net dacă vreți date și detalii istorice), însă, cu credință în Dumnezeu și cu faptele bune pe care le făcea(dădea bunuri, bani, etc. la familiile sărmane, în special la copiii sărmani), și de aceea, astăzi, și în fiecare an, de 6 decembrie, copiii primesc cadouri „de la Moș Nicolae”, comemorându-l în stil mare(„oaaaaaau! un pistol?  ce...ia, o păpușă..ce tare!!! Mie ce mi-o adus grăsanul ăla în viganău roșu? Dăăă...). Mda, cam așa este „amintit” în tradiție. Cel puțin, în Biserică este cinstit cum se cuvine,  și nu ca un Moș țicnit care aduce cadouri, în special la „copilașii” cei mai bogați, la care vine cu sacul pliiin de chestii...

În fine, nu asta era ideea. Ce vreau să spun, este că, în zilele de astăzi, obiceiul este cam inversat. Adică, copiii bogați primesc 100% ceva de la „Moșul”, în timp ce milioane de copii săraci doar visează la o jucărie, sau, mai rău, la ceva de mâncare sau un loc de dormit. Deci, ce face defapt „Moș Nicolaie”? Face exact ce nu ar trebui să facă. Că și acum, de 6 decembrie, tot ăia bogații se bucură, în loc să se bucure cei săraci. Ei bine, eu nu pot să schimb asta, din păcate, dar aș vrea să arăt lumii care este defapt spiritul sărbătorii acesteia. Măcar o dată pe an, ar trebui ca, fiecărui copil(aici mă refer la cei ce nu își permit), să îi fie îndeplinită câte o dorință. 

...

Pace, revin...!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu