marți, 20 martie 2012

DE CÂTE ORI ROSTEȘTI „PĂRINTE” ...





De câte ori rostești părinte,
În minte îți creezi portret,
Doi oameni slabi, cu fețe sfinte,
Cu ochii-n cer, pe dalb tapet.


Cu fața albă, învechită,
E mama...peste ani de chin,
În ochii-i văd cât e de tristă,
Și-i gura strânsă în suspin.


În lemn stă rezemat el...tata,
Își ține-adesea ochii-nchiși,
În palme-i se citește viața,
Cu răni adânci, în umeri ninși.


O, mamă, mâna-ți tremurândă,
Ți-aș strânge-o azi, în mâna mea,
Ți-aș săruta gura plăpândă,
Ce până ieri, lin îmi cânta.


Ah, tată, câte-ai îndurat,
Pe toate ți le-aș returna,
Cu lacrimi calde ce-au spălat,
Obrajii mei de catifea.


Voi stați și mă priviți tăcuți
Din rama de icoană sfântă,
Și chiar din viață de-ați trecut,
A voastră față e tot plânsă.


În ochii voștri cer iertare,
Zadarnic mâinile-mi ridic,
Căci două pietre funerare
Sunteți, și nu simțiți nimic.


Doar lacrimile care udă
Și limpezesc al vost pământ,
Primesc răspuns, adiere surdă
Și mângâiere-n trup de vânt.


De câte ori rostești părinte,
La cei bătrâni să te gândești,
Cu părul nins și fețe sfinte,
Și ochi de cer, dumnezeiești...


                                                                       Cătălin Daniel Batky, 20 martie 2012, orele 22:00



14 comentarii:

  1. It's good, my friend!:)
    Induiosator...

    RăspundețiȘtergere
  2. dragutza poezie..e frumos cand cei tineri isi amintesc de parinti , dar e mai deosebit cand le dedica o poezie..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draguta e putin spus:)nu multor tineri le mai pasa de parintii lor si asta e trist

      Ștergere
    2. Mulțumesc..e portretul generalizat al părinților.

      Ștergere
  3. daca considei tu ca e putin spus mai adauga adjective (Isabelle)

    RăspundețiȘtergere
  4. Abia acum am vazut, imi place prea mult, chiar nu am cuvinte, cum, din nou, ai reusit sa transmiti acel ceva!:|
    Mi-ai dat o idee, o sa incerc sa fac si eu ceva, dar nu stiu daca imi va iesi la fel de bine...
    La o astfel de poezie, nu stiu cum cineva sensibil se poate abttine de la plans, sau cel putin, de a-si aminti, de a nu avea multe regrete legate de trecut, de parinti...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acel ceva, nu e ceea ce simt eu, fiindcă, ai mei sunt lângă mine(cel puțin deocamdată), însă, ca orice artist, m-am pus în postura unui astfel de om.
      Andrei, de-abia aștept să văd ce o să-ți iasă și mulțumesc din nou, pentru aprecieri.

      Ștergere
  5. Dude, i love this poetry of yours. Need i say more? I got goosebums and tears in my eyes when i read it. And of couse you put yourself there to feel what people feel, you are a real artist to me! Miss u miss u missu! I can leave you comments:)) ba dum tss:)):> Like a boss.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nooooo, if i would have throw it out i wont be commenting here:)) DUH:)):-j But glad they stop the hatin` and now i can comment. Miss u!

    RăspundețiȘtergere